Masz pytanie? Zadzwoń pod +48 697 570 171

Wegański smalec – nawet dla wymagających!

Wegański smalec – nawet dla wymagających!

Nie od dziś wiadomo, że tradycyjny smalec należy do produktów wysokokalorycznych i bogatych w tłuszcze zwierzęce – stąd przekonanie, że w dietach redukcyjnych powinniśmy go wyeliminować. 

W obecnych czasach nawet ten tradycyjny smalec wraca do łask – pomimo dużej zawartości nasyconych kwasów tłuszczowych, niekorzystnie wpływających na gospodarkę lipidową organizmu – warto zapamiętać, że jest jednym z lepszych źródeł spożywczych witaminy D

Stosowanie diet redukcyjnych i zdrowa dieta wcale nie muszą być związane z dużymi wyrzeczeniami, dlatego coraz częściej szuka się zamienników potraw eliminowanych z diety. 

Dziś przedstawiamy Wam wegański smalec z białej fasoli – gwarantujemy zadowolenie nawet największych łasuchów! Przyznamy, że często osoby z naszego otoczenia nie zauważają różnicy w smaku – dopóki im o tym nie powiemy!

Wegański smalec z fasoli

Składniki:

  • Fasola biała konserwowa – 2 puszki lub 450g suchych nasion (uprzednio należy namoczyć i ugotować)
  • Cebula biała – 1 sztuka
  • Masło klarowane – 1 łyżka
  • Kwaśne jabłko – 1 sztuka
  • Sól, pieprz, majeranek i inne przyprawy do smaku


Wykonanie: 

Fasolę należy odcedzić, przepłukać i zblendować z dodatkiem przypraw. Jeśli korzystamy z suchych nasion należy je uprzednio namoczyć (dzień wcześniej i pozostawić na noc), następnie ugotować do miękkości, ostudzić i również zblendować. 

Cebulkę należy pokroić w drobną kostkę i zeszklić na maśle klarowanym- uważać, aby nie przypalić! 

Jabłko obrać, zetrzeć na drobnej tarce i dodać do fasoli. Do masy dodać również usmażoną cebulkę. Spróbuj i dopraw do smaku. 

Gotowe! Najlepiej jednak odstawić smalec do lodówki, aby wszystkie składniki mogły nabrać jeszcze większego aromatu. 

Smacznego! 

Dietetyk Online - Algorytm | Pakiety dietetyczne
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments