Masz pytanie? Zadzwoń pod +48 697 570 171

Masz już dosyć owsianek? Zrób ją inaczej i zjedz pyszne śniadanie!

Masz już dosyć owsianek? Zrób ją inaczej i zjedz pyszne śniadanie!

Owsianki to zawsze sycący pomysł na śniadanie. Nie musi to jednak wygląda codziennie tak samo. Co zatem zmienić? 

1. Wymieniaj płatki

Nie tylko płatki owsiane nadają się do śniadaniowej owsianki. Możesz także wybrać lżejsze płatki jaglane czy ryżowe. Od czasu do czasu warto także zjeść kaszę jaglaną lub ryż – jeśli tylko masz akurat kwadrans na ich ugotowanie.

2. Mieszaj owoce

Owsiankę często jemy z jabłkiem czy bananem, ale tak naprawdę każdy owoc nada się do śniadania. Wiosną niech to będą truskawki, latem śliwki i borówki, a jesienią gruszki i kiwi. Możesz też użyć egzotycznych owoców i tylko jako dodatek traktować porcję płatków zbożowych.

3. Pamiętaj o łączniku

W formie jogurtu (naturalnego lub greckiego), mleka (najlepiej roślinnego) czy nawet soku np. pomarańczowym, na którym ugotujesz kaszę jaglaną.

4. Dodatek tłuszczowy

Ciekawym urozmaiceniem jest dodatek orzechów, wiórek kokosowych, nasion chia czy siemienia lnianego. Dodadzą one nieco kaloryczności, ale też smaku. 

Pamiętaj, że przygotowanie owsianki nie wymaga gotowania płatków, ale może to być pewien sposób na urozmaicenie posiłku. Korzystaj z wielu sezonowych produktów, a codziennie otrzymasz zupełnie inne śniadanie.

 

Jaglanka inaczej

  • Ananas – 2 plastry
  • Winogrono jasne – 1 garść
  • Płatki jaglane – 3 łyżki
  • Wiórki kokosowe – 1 łyżka
  • Jogurt naturalny – 100 ml

Przygotowanie: owoce pokrój, wymieszaj z płatkami i wiórkami, a na końcu polej jogurtem. 

Wartość odżywcza:

Kcal: 359 kcal
B: 10 g
T: 10 g
W: 59 g

Dietetyk Online - Algorytm | Pakiety dietetyczne
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments