Masz pytanie? Zadzwoń pod +48 697 570 171

Ciągła ochota na słodycze i cukier

Ciągła ochota na słodycze i cukier

Zdecydowanie głównym problemem, który pojawia się w Waszym codziennym żywieniu jest nadmiar cukru. Śmiało mogę powiedzieć, że większość społeczeństwa jest od niego uzależniona. Czy zastanawiałeś się kiedyś jakie mogą być tego przyczyny? 

Przyczyn, jak pewnie się domyślasz może być wiele. Zawsze powtarzamy Wam od początku współpracy, że każdy organizm jest inny, dlatego indywidualne podejście do pacjenta jest najważniejsze. Jednak warto zatrzymać się na chwilę i zastanowić się nad swoją przyczyną nadmiernego spożycia słodyczy. Niestety cukier, a dokładnie jego nadmiar jest główną przyczyną otyłości i innych chorób metabolicznych na świecie. 

Główne przyczyny nadmiernego spożycia cukru: 

  • źle zbilansowana dieta, w tym: 
    • nieregularne spożywanie posiłków – przy takim żywieniu narażasz swój organizm na znaczne wahania poziomu glukozy w organizmie, co przyczynia się do sięgania po wysokoenergetyczne przekąski (w tym słodycze) 
    • mało wartościowy dobór produktów spożywczych – dieta niedoborowa w witaminy i składniki mineralne również przyczynia się do większego spożycia cukru 
    • zbyt mała ilość dobrej jakości tłuszczu w diecie (głównie tego roślinnego) – podkreślę raz jeszcze – w głównej mierze to cukry proste odpowiadają za tak duży odsetek otyłości 
    • dieta z wysokim indeksem glikemicznym – która powoduje wahania poziomu glukozy we krwi 
  • stres, zmęczenie, brak odpowiedniej ilości snu – te czynniki wpływają na wyczerpanie organizmu i chęć sięgnięcia po coś słodkiego w celu uzupełnienia energii (choć tak naprawdę to błędne koło, które na dłuższą metę przyniesie więcej szkody niż pożytku) 
  • zaburzenia metaboliczne – jeśli ochota na słodkie utrzymuje się już dłuższy czas i nie możesz sobie z tym poradzić – skonsultuj się z lekarzem, dietetykiem i zbadaj poziom glukozy i insuliny w surowicy krwi 
  • uzależnienie od cukru – to czynnik, który “siedzi w Twojej głowie” – często sięgasz po słodkie, nawet wtedy kiedy nie do końca masz na to ochotę, jednak stało się to Twoim nawykiem i przyzwyczajeniem – to najwyższy czas zadbać o siebie i swoje żywienie!

Co więc z tym zrobić? 

  1. Zadbaj o swoje żywienie – jeśli nie wiesz jak zacząć – napisz do nas!
  2. Badaj się regularnie. 
  3. Naucz się radzić sobie ze stresem w inny sposób – polecam sięgnąć po aktywność fizyczną – również uzależnia! 🙂 
  4. Postaw na odpoczynek – pamiętaj o odpowiedniej ilości snu – a Twój organizm Ci się za to odwdzięczy. 

Nie czekaj do jutra! Zacznij dbać o siebie już dziś! 

Dietetyk Online - Algorytm | Pakiety dietetyczne
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments