Placki z kalafiora – coś na ząb!

Jak przemycić warzywa w diecie dziecka? Jak użyć kalafiora, żeby nie był mdły? Jak wkomponować coś zdrowego, kiedy mamy dosyć surówek? Dzisiaj przepis na placki z kalafiora. 

Jest źródłem ważnych minerałów i witamin. Pobudzi apetyt, a co więcej dosyć łatwo chłonie inne smaki, ponieważ sam jest delikatny. Kalafior – może stanowić jedną z 5 porcji warzyw i owoców dziennie. Przepis przesyłam poniżej.

Czy w Twojej diecie może brakować substancji odżywczych? Czy toksyny zaczynają u Ciebie dominować nad antyoksydantami? Sprawdź to już teraz w quizie.

Placki z kalafiora

Przepis na 2-3 porcje

Składniki:

  • Kalafior – 1 mała sztuka
  • Cebula – 0,5 sztuki
  • Marchew – 1 łyżka
  • Szczypiorek – kilka łyżek
  • Jajko – 1 sztuka
  • Mąka pszenne lub orkiszowa – 2 łyżki
  • Mąka ziemniaczana – 2-3 łyżeczki
  • Masło klarowane – do smażenia
  • Przyprawy:, pieprz biały, sól, curry, imbir, chili.

Wykonanie:

Surowy kalafior zetrzeć na tarce, podobnie cebulę i marchew (ostatnie dwa na drobnych oczkach). Do warzyw dodać jajko, mąki i przyprawy. Dokładnie wymieszać.

Smażyć na maśle klarowanym aż do zrumienienia. Udekorować szczypiorkiem.