Masz już dosyć owsianek? Zastąp potrawę – pozostaw płatki!

Często dla utrzymania dobrej kondycji, pięknego wyglądu i zdrowia do codziennej diety włączamy płatki owsiane. I słuszne – są one źródłem wielu korzystnych dla zdrowia składników. Co zrobić, żeby urozmaicić jednak codzienny jadłospis? Wypróbujcie ten przepis.

Owsianka to idealne fit śniadanie.  Połączenie płatków owsianych, jogurtu naturalnego i świeżyć czy suszonych owoców daje pełnowartościowy posiłek. Ja dzisiaj proponuję , coś podobnego, ale w domowej, smacznej formie.

Racuchy z domowym dżemem i płatkami owsianymi

Składniki:
  • Mąka (dowolna: u mnie akurat pszenna typ 550 i pszenna pełnoziarnista) – 1 szklanka
  • Kefir – 0,5-3/4 szklanki
  • Miód lub ksylitol/czasami zastępczo używam także startego jabłka lub banana
  • Płatki owsiane – 3 łyżki
  • Domowej roboty dżem – 2 łyżki
  • 1 łyżeczka oleju rzepakowego
  • Spora szczypta sody oczyszczonej
  • Owoce sezonowe
Wykonanie:

Mąkę łączymy z kefirem i słodkim dodatkiem. Dodajemy także sodę i mieszamy do uzyskania gęstej masy. Na końcu dodajemy olej. Smażymy na patelni beztłuszczowej małe placuszki. Przed spożyciem, smarujemy placki dżemem i posypujemy płatkami owsianymi. na wierzchu układamy sezonowe owoce.

Płatki owsiane mogą stanowić ozdobę na płatkami, ale równie dobrze mogą być częścią Waszego ciasta na racuchy – takie rozwiązanie sprawdzi się u niejadków. Płatki owsiane wystarczy zmiksować i zastąpić nimi część mąki.